
Helsingin Mylly
Ruokimme onnellisuutta
Helsingin Mylly, tuttavallisemmin Myllärin, haki strategista kumppania laajamittaiseen brändiuudistukseen. Tavoitteena oli oli luoda edellytykset kaupalliselle menestykselle määrittelemällä ja selkeyttämällä Myllärin kilpailuedut, brändilupauksen ja tavoitepositio. Tahtotilana oli luoda yksi globaali brändi, joka viestii yhtenäisesti Myllärin tulevaisuuden visiota modernina ja vastuullisena ruokatalona Suomesta
358:n kerryttämän työpöytätutkimuksen ja asiakasymmärryksen pohjalta ymmärsimme että noustakseen jauhokategoriaa ylemmäksi on pystyttävä puhumaan tuoteominaisuuksista ja vastuullisuudesta merkityksemmällä tavalla. Olemme maailman onnellisinta kansaa, ja meille suomalaisille onnellisuuden resepti on yksinkertainen: pitää olla itselleen rehellinen ja tehdä asioita, joihin uskoo. Aivan kuten Helsingin Mylly toimii.
Myllärin positio kiteytyi onnellisuuden ruokkimisen ympärille. Helsingin Mylly edustaa iloista vallankumousta, joka kannustaa rennompaan ruokailuun ja ruoanlaittoon. Kokeiluun ja leikittelyyn. Myllärin maailma on puhdas, aito ja teeskentelemätön.
Myllärin uudistettu brändi-ilme viestii yhtälailla hyväntuulisuutta. Visuaalisen ilmeen kulmakivenä on perinteikkyys ja laadukkuus, mutta modernilla tavalla. Keskeisimmät brändielementit – tunnus ja pakkaukset – uudistettiin kauttaaltaan. Tunnus juontaa juurensa Myllärin historiaan ja on muotokieleltään leikkisä, pakkauksia yhtenäistettiin kotimaan ja ulkomaan markkinoille.





Kiitos yhteistyö-kumppaneille!
Kuvat Duotone, Iiro Rautiainen, Studio Koivunen
Styling Fanni Lyytikäinen, Emilia Kokko, Susanna Vento
Film Pablo Films
Logomuotoilu Teo Tuominen


.gif)