fresh servant
Nyt on hyvä hetki
BRAND & DESIGN,
STORYTELLING & ACTIVATION

Valmisruokia valmistavalla Fresh Servantilla oli kaksi haastetta – brändille ei oltu määritelty selkeästi ymmärrettävää ydintä eikä markkinointi tavoittanut kohdeyleisöä toivotulla tavalla. Tuotteessa ei todistetusti ollut vikaa, mutta Fresh Servantin Hetki-tuotteet jäivät kategoriaa hallitsevien jättien varjoon. Tavoitteena oli nostaa tunnettuutta ja harkintaa sekä kirkastaa brändin sanomaa kaikissa kosketuspisteissä.
Ydinideaksi tuli auttaa suomalaisia muuttamaan ruokasuhdettaan terveellisemmäksi. Hetki-tuotteiden kautta halusimme muuttaa suomalaisten käsityksen siitä, mitä valmisruoka voi parhaimmillaan olla ja milloin niitä on ok syödä. Siispä markkinointi ankkuroitiin osaksi ihmisten arkea. Aamun tunteina tarjoiltiin leipiä, lounaalla salaatteja ja illalla lämpimiä. Näin olimme tuoreena mielessä ostopäätöstä tehdessä ja raivasimme tietä kohti hyvinsyömistä.
Ydinideaksi tuli auttaa suomalaisia muuttamaan ruokasuhdettaan terveellisemmäksi. Hetki-tuotteiden kautta halusimme muuttaa suomalaisten käsityksen siitä, mitä valmisruoka voi parhaimmillaan olla ja milloin niitä on ok syödä. Siispä markkinointi ankkuroitiin osaksi ihmisten arkea. Aamun tunteina tarjoiltiin leipiä, lounaalla salaatteja ja illalla lämpimiä. Näin olimme tuoreena mielessä ostopäätöstä tehdessä ja raivasimme tietä kohti hyvinsyömistä.
Uuden strategian myötä Hetken tunnettuus alkoi kasvaa kohisten, pääkohderyhmässä jopa 66 % ja koko väestön keskuudessa peräti 75 % prosenttia. Samaan aikaan pääkilpailijoiden tunnettuus polki paikoillaan. Myös myynti harppasi valtavasti, kolmessa kuukaudessa jopa 300 % – tuotto markkinoinnin panostukseen oli kolminkertainen.