Sähkö on ystävä
insight & foresight,
brand & design,
storytelling & activation
Vaasan Sähkö halusi uudistaa brändinsä – olla modernimpi versio itsestään, erottua omaleimaisemmin ja väläyttää vahvemmin myös vastuullista puoltaan. Brändin uudistustyöt aloitettiin ennen kuin sähkönhinnan raju nousu oli tiedossa. Meidän pöydällämme oli koko komeus sisältäen brändinmäärittelyn, ilmeen ja mainonnan konseptin.
Päätimme lähestyä sähköä kaveripohjalta ja luoda kansantajuisen brändin, joka erottuisi veikeydellä ja sopivalla häröydellään. Sähkö on ystävä -konseptissa nostimme energiaa ansaitsemalleen jalustalle – se kun on monen mukavan ja toisaalta välttämättömän mahdollistaja.
Ilmeestä luotiin ystävällinen mutta omistettava. Tunnusomainen pinkki pidettiin mutta tuunattiin inasen lähestyttävämmäksi. Filmeissä sähkö henkilöityi pinkiksi symppishahmoksi. Viesteissä niin ikään pidettiin leppoisa linja – puhuttiin sähköstä kuin kämppiksestä ja toisaalta kehotettiin yksinkertaisesti ostamaan sähköä ilman turhia kiertoilmaisuja.