Helsingin Mylly
Ruokimme onnellisuutta
INSIGHT & FORESIGHT,
BRAND & DESIGN,
STORYTELLING & ACTIVATION
Helsingin Mylly, tuttavallisemmin Myllärin, haki strategista kumppania laajamittaiseen brändiuudistukseen. Myllärin oli valmistellut hahmotelmaa omasta kilpailuedustaan markkinalla, ja tavoitteena oli oli luoda edellytykset kaupalliselle menestykselle määrittelemällä ja selkeyttämällä Myllärin kilpailuedut, brändilupauksen ja tavoitepositio.
Tahtotilana oli luoda yksi globaali brändi, joka viestii yhtenäisesti Myllärin tulevaisuuden visiota modernina ja vastuullisena ruokatalona Suomesta.
Tahtotilana oli luoda yksi globaali brändi, joka viestii yhtenäisesti Myllärin tulevaisuuden visiota modernina ja vastuullisena ruokatalona Suomesta.
Myllärillä oli käsissään oikeat ainesosat vahvan ja modernin brändin rakentamiseen: yritystoiminta oli tehty mahdollisimman läpinäkyväksi, perheyritys antoi toiminnalle kasvot ja syvälle historiaan ulottuvat juuret todensivat Myllärin dna:ssa olevaa pioneerihenkeä.
358:n kerryttämän työpöytätutkimuksen ja asiakasymmärryksen pohjalta ymmärsimme että noustakseen jauhokategoriaa ylemmäksi on pystyttävä puhumaan tuoteominaisuuksista ja vastuullisuudesta merkityksemmällä tavalla.
Olemme maailman onnellisinta kansaa, ja meille suomalaisille onnellisuuden resepti on yksinkertainen: pitää olla itselleen rehellinen ja tehdä asioita, joihin uskoo. Aivan kuten Helsingin Mylly toimii.
358:n kerryttämän työpöytätutkimuksen ja asiakasymmärryksen pohjalta ymmärsimme että noustakseen jauhokategoriaa ylemmäksi on pystyttävä puhumaan tuoteominaisuuksista ja vastuullisuudesta merkityksemmällä tavalla.
Olemme maailman onnellisinta kansaa, ja meille suomalaisille onnellisuuden resepti on yksinkertainen: pitää olla itselleen rehellinen ja tehdä asioita, joihin uskoo. Aivan kuten Helsingin Mylly toimii.
Myllärin positio kiteytyi onnellisuuden ruokkimisen ympärille. Helsingin Mylly edustaa iloista vallankumousta, joka kannustaa rennompaan ruokailuun ja ruoanlaittoon. Kokeiluun ja leikittelyyn. Myllärin maailma on puhdas, aito ja teeskentelemätön.
Myllärin uudistettu brändi-ilme viestii yhtälailla hyväntuulisuutta. Visuaalisen ilmeen kulmakivenä on perinteikkyys ja laadukkuus, mutta modernilla tavalla. Keskeisimmät brändielementit – tunnus ja pakkaukset – uudistettiin kauttaaltaan. Tunnus juontaa juurensa Myllärin historiaan ja on muotokieleltään leikkisä, pakkauksia yhtenäistettiin kotimaan ja ulkomaan markkinoille.
Kiitos yhteistyökumppaneille!
Kuvat Duotone, Iiro Rautiainen, Studio Koivunen
Styling Fanni Lyytikäinen, Emilia Kokko, Susanna Vento
Film Pablo Films
Logomuotoilu Teo Tuominen
Kuvat Duotone, Iiro Rautiainen, Studio Koivunen
Styling Fanni Lyytikäinen, Emilia Kokko, Susanna Vento
Film Pablo Films
Logomuotoilu Teo Tuominen